Allmänna & Villkor Brekz.se
Brekz International B.V.
Artikel 1 – Definitie
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
- Ångerperiod: den period inom vilken konsumenten kan utnyttja sin ångerrätt;
- Konsument: den fysiska person som inte agerar i utövandet av ett yrke eller företag och ingår ett distansavtal med företaget.
- Dag: kalenderdag;
- Varaktighetstransaktion: ett distansavtal som avser en serie produkter och/eller tjänster, vars leverans- och/eller inköpsskyldighet är spridd över tiden.
- Hållbar databärare: alla medel som gör det möjligt för konsumenten eller företagaren att lagra information som riktas till honom personligen på ett sätt som möjliggör framtida samråd och oförändrad reproduktion av den lagrade informationen.
- Ångerrätt: konsumentens möjlighet att häva distansavtalet inom ångerfristen.
- Företag: den fysiska eller juridiska person som erbjuder produkter och/eller tjänster till konsumenter på distans;
- Distansavtal: ett avtal där, inom ramen för ett system organiserat av företaget för distansförsäljning av produkter och / eller tjänster, fram till och med avtalets ingående, exklusiv användning görs av en eller flera tekniker för distanskommunikation;
↑ tillbaka till toppen
Artikel 2 - Bolagets identitet
Företaget Brekz International B.V. ligger på Computerweg 2, 3542 DR i Utrecht och kan nås under telefonnummer +45 89 87 70 02 eller via e-postadressen: [email protected] är registrerad hos KVK (Nederländernas företagsregister) under nummer 30090069 och har momsregistreringsnumret: NL85-1201878
↑ tillbaka till toppen
Artikel 3 - Tillämplighet
- Dessa allmänna villkor gäller för varje erbjudande från företaget och för varje distansavtal mellan företagare och konsument.
- Innan distansavtalet ingås kommer texten till dessa allmänna villkor att göras tillgänglig för konsumenten digitalt. Om detta inte är rimligt möjligt, innan distansavtalet ingås, kommer det att anges att de allmänna villkoren kan ses hos företaget och de kommer att skickas gratis så snart som möjligt på konsumentens begäran.
- Om distansavtalet ingås elektroniskt, i motsats till föregående stycke och innan distansavtalet ingås, kan texten till dessa allmänna villkor göras tillgänglig för konsumenten elektroniskt på ett sådant sätt att den lätt kan lagras av konsumenten på en hållbar databärare. Om detta inte rimligen är möjligt, innan distansavtalet ingås, kommer det att anges var de allmänna villkoren kan läsas elektroniskt och att de kommer att skickas kostnadsfritt på konsumentens begäran, elektroniskt eller på annat sätt.
↑ tillbaka till toppen
Artikel 4 - Erbjudandet
- Om ett erbjudande har en begränsad giltighetstid eller är förenat med villkor, kommer detta uttryckligen att anges i erbjudandet.
- Erbjudandet innehåller en fullständig och korrekt beskrivning av de produkter och/eller tjänster som erbjuds. Beskrivningen är tillräckligt detaljerad för att konsumenten ska kunna göra en korrekt bedömning av erbjudandet. Om företaget använder bilder är dessa en sann representation av de produkter och / eller tjänster som erbjuds. Uppenbara misstag eller fel i erbjudandet binder inte företaget.
- Varje erbjudande innehåller sådan information att det är tydligt för konsumenten vilka rättigheter och skyldigheter som är knutna till godkännandet av erbjudandet. Detta gäller särskilt följande:
- priset inklusive skatter;
- eventuella leveranskostnader;
- Det sätt på vilket avtalet kommer att ingås och vilka åtgärder som är nödvändiga för detta.
- Metoden för betalning, leverans och genomförande av avtalet.
- Acceptfristen eller den tid inom vilken bolaget garanterar priset.
- distansavtalets kortaste löptid vid en förlängd transaktion.
↑ tillbaka till toppen
Artikel 5 - Avtalet
- Avtalet ingås, med förbehåll för bestämmelserna i punkt 4, vid den tidpunkt då konsumenten accepterar erbjudandet och uppfyller villkoren däri.
- Om konsumenten har accepterat erbjudandet elektroniskt kommer företaget omedelbart att bekräfta mottagandet av godkännandet av erbjudandet elektroniskt.
- Om avtalet ingås elektroniskt kommer företaget att vidta lämpliga tekniska och organisatoriska åtgärder för att säkra elektronisk överföring av data och säkerställa en säker webbmiljö. Om konsumenten kan betala elektroniskt kommer företaget att iaktta lämpliga säkerhetsåtgärder.
- Företaget kan - inom rättsliga ramar - informera sig om konsumenten kan uppfylla sina betalningsskyldigheter, liksom alla de fakta och faktorer som är viktiga för ett ansvarsfullt ingående av distansavtalet. Om företaget på grundval av denna undersökning har goda skäl att inte ingå avtalet, har det rätt att vägra en order eller begäran, med angivande av skäl, eller att bifoga särskilda villkor för genomförandet
↑ tillbaka till toppen
Artikel 6 - Ångerrätt
- Vid köp av produkter har konsumenten möjlighet att säga upp avtalet utan att ange skäl i 14 dagar. Denna period börjar dagen efter mottagandet av produkten av konsumenten eller en representant som utsetts i förväg av konsumenten och meddelats företaget.
- Under ångerperioden kommer konsumenten att hantera produkten och förpackningen med försiktighet. Han kommer endast att packa upp produkten i den utsträckning som krävs för att bedöma om han vill behålla produkten. Om han utövar sin ångerrätt kommer han att returnera produkten med alla levererade tillbehör och - om det är rimligt möjligt - i originalskick och förpackning till företaget, i enlighet med rimliga och tydliga instruktioner från företaget. För djurfoder får endast oöppnade foderförpackningar transporteras.Använd returformuläret Använd returformuläret om du vill returnera produkter.
- Tyvärr är det inte möjligt att fysiskt hämta eller returnera ditt paket.
↑ tillbaka till toppen
Artikel 7 - Kostnader vid frånträde
- Om konsumenten utnyttjar sin ångerrätt ska konsumenten stå för returkostnaderna.
- Om konsumenten har betalat ett belopp kommer företaget att återbetala detta belopp så snart som möjligt, men senast 14 dagar efter retur eller ångerrätt.
↑ tillbaka till toppen
Artikel 8 - Uteslutning av ångerrätten
- Företaget kan utesluta konsumentens ångerrätt för följande produkter:
a. de som skapats av företaget i enlighet med konsumentens specifikationer;
b. de som är tydligt personliga till sin natur,
c. de som på grund av sin natur inte kan återlämnas,
d. de som kan förstöra eller åldras snabbt;
e. vars pris är föremål för fluktuationer på finansmarknaden som bolaget inte har något inflytande över;
f. enskilda tidningar och tidskrifter;
g. ljud- och videoinspelningar och datorprogram vars försegling har brutits.
↑ tillbaka till toppen
Artikel 9 - Priserna
- Under den giltighetstid som anges i erbjudandet kommer priserna på de produkter och/eller tjänster som erbjuds inte att höjas, med undantag för prisändringar på grund av ändringar i momssatser.
- I motsats till föregående stycke kan företaget erbjuda produkter eller tjänster vars priser är föremål för fluktuationer på finansmarknaden och över vilka företaget inte har något inflytande, med rörliga priser.
- Prishöjningar inom 3 månader efter avtalets ingående är endast tillåtna om de är resultatet av lagstadgade bestämmelser eller bestämmelser.
- De priser som anges i erbjudandet om produkter eller tjänster inkluderar moms och exkluderar andra statliga avgifter och exkluderar fraktkostnader. Minsta ordervärde är 15 euro exklusive fraktkostnader.
- Alla priser i vårt erbjudande är föremål för mänskliga fel när de placeras på webbplatsen. Även vid tekniska fel eller funktionsstörningar är företaget inte bundet av de priser som anges på webbplatsen.
Artikel 10 - Överensstämmelse och garanti
-
öretaget garanterar att produkterna och/eller tjänsterna överensstämmer med avtalet, specifikationerna i erbjudandet, de rimliga kraven på tillförlitlighet och/eller användbarhet samt de rättsliga bestämmelser och/eller myndighetsbestämmelser som gäller vid tidpunkten för avtalets ingående. Om så avtalats garanterar företaget också att produkten är lämplig för annat än normalt bruk.
-
Endast om garantiskyldigheterna med avseende på de produkter och / eller tjänster som tillhandahålls av företaget inte har tagits på av tredje part, till exempel tillverkare, kan konsumenten hävda anspråk mot företaget, förutsatt att den skada som konsumenten lidit är direkt och uteslutande resultatet av företagets fel. Företaget kan inte på något sätt hållas ansvarigt av konsumenten för skador av något slag och lidit av någon, som härrör från eller i samband med produkter som levereras av företaget men tillverkas av tredje part, även om företaget kommer att ge konsumenten nödvändig information för att söka ersättning mot den tredje parten om möjligt. Företagets totala ansvar kommer aldrig att överstiga fakturavärdet för de levererade produkterna för vilka ersättning begärs.
↑ tillbaka till toppen
Artikel 11 - Leverans och utförande
- Företaget kommer att ta största möjliga omsorg vid mottagande och utförande av beställningar av produkter och vid bedömning av förfrågningar om tillhandahållande av tjänster.
- Trots den omsorg som företaget tar kan det hända att konsumenten får fel produkt. Konsumenten bör därför alltid vid mottagandet kontrollera om rätt produkter har mottagits. Detta bör göras innan paketet öppnas. Ansvaret för att öppna förpackningar och ta produkterna i bruk ligger alltid hos konsumenten. Detta gäller även missbruk av en produkt. Tyvärr kan redan öppnad förpackning inte tas tillbaka.
- Leveransplatsen är den adress som konsumenten har meddelat företaget.
- Med iakttagande av vad som anges i artikel 4 i dessa allmänna villkor kommer företaget att utföra accepterade beställningar snabbt men senast inom 14 dagar om inte en längre leveransperiod har avtalats. Om leveransen är försenad, eller om en beställning inte kan eller endast delvis kan utföras, kommer konsumenten att meddelas om detta senast 14 dagar efter att han har gjort beställningen. I så fall har konsumenten rätt att häva avtalet utan kostnad och har rätt till eventuell ersättning.
- Vid upplösning i enlighet med föregående stycke kommer företaget att återbetala det belopp som konsumenten betalat så snart som möjligt, men senast 14 dagar efter upplösningen.
- Om leverans av en beställd produkt visar sig vara omöjlig, kommer företaget att göra allt för att göra en ersättningsartikel tillgänglig. Senast vid leverans kommer det att rapporteras på ett tydligt och begripligt sätt att en ersättningsartikel kommer att levereras. När det gäller ersättningsartiklar kan ångerrätten inte uteslutas. I så fall kommer kostnaderna för eventuell returtransport att bäras av företaget.
- Risken för skada och/eller förlust av produkter ligger hos företaget fram till tidpunkten för leverans till konsumenten eller en representant som utsetts i förväg och meddelats företaget, om inte annat uttryckligen överenskommits. De leveranstider som nämns på webbplatsen och i korrespondensen är vägledande och inte som en tidsfrist. Brekz.nl ansvarar aldrig för skador till följd av överskridna leveranstider. Det är inte möjligt att leverera till postboxar. Tyvärr är det inte möjligt att fysiskt hämta eller returnera ditt paket.
↑ tillbaka till toppen
Artikel 12 - Betalning
- Om inte annat avtalats måste de belopp som konsumenten är skyldig betalas inom 14 dagar efter början av den period som avses i artikel 6.1.
- Om förskottsbetalning har fastställts kan konsumenten inte hävda någon rätt avseende utförandet av den relevanta beställningen eller tjänsten innan den föreskrivna förskottsbetalningen har gjorts.
- Konsumenten är skyldig att utan dröjsmål rapportera felaktigheter i lämnade eller angivna betalningsuppgifter till företaget.
- I händelse av utebliven betalning från konsumenten har företaget rätt att, med förbehåll för rättsliga begränsningar, debitera de rimliga kostnader som konsumenten känner till i förväg.
↑ tillbaka till toppen
Artikel 13 - Förfarande vid klagomål
- Klagomål om genomförandet av avtalet måste lämnas till företaget inom rimlig tid, fullständigt och tydligt beskrivet, efter att konsumenten har upptäckt bristerna.
- Klagomål som lämnas in till företaget besvaras vanligtvis inom 14 dagar från mottagningsdatumet. Om ett klagomål kräver en förutsebar längre behandlingstid kommer företaget att svara inom 14 dagar med ett mottagningsmeddelande och en indikation när konsumenten kan förvänta sig ett mer detaljerat svar.
- Om klagomålet inte kan lösas genom ömsesidig överenskommelse uppstår en tvist som är föremål för tvistlösning.
↑ tillbaka till toppen
Artikel 14 - Tvister
Avtal mellan företaget och konsumenten som dessa allmänna villkor gäller regleras uteslutande av nederländsk lag.
↑ tillbaka till toppen
Artikel 15 - Integritetspolicy
Brekz.nl respekterar integriteten för alla användare av sin webbplats och säkerställer att den personliga information du lämnar till oss behandlas konfidentiellt. Vi använder dina uppgifter för att behandla beställningar så snabbt och så enkelt som möjligt. Med hjälp av e-post ger vi dig kampanjer och attraktiva erbjudanden relaterade till de produkter du har beställt. Du kan alltid avregistrera dig via länken längst ner i varje e-postmeddelande. Om du inte vill få e-postmeddelanden i förväg kan du skicka ett e-postmeddelande till
[email protected]. Vi kommer då att se till att du inte får några e-postmeddelanden. För resten kommer vi endast att använda denna information med ditt tillstånd. Brekz.nl kommer inte att sälja din personliga information till tredje part och kommer endast att göra den tillgänglig för de tredje parter som är involverade i behandlingen av din beställning. Här hittar du mer information om vår integritetspolicy.
↑ tillbaka till toppen